torsdag 9. juli 2009

Torsdag og uke 24

På barnimagen.com står det følgende om lille jenta vår:
God kveld Guro!
I dag er det torsdag 9. juli.Du går nå i 24. svangerskapsuke og har 120 dager (17 uker) til termin fredag 6. november 2009.
Din svangerskapsuke: 24
Babyen er nå ca 28 centimeter lang og veier rundt 550 gram. Det du kanskje vil kunne begynne å merke er at babyen har noen perioder hvor den er roligere enn andre, det er fordi den sover. Ofte er det mer aktivitet når du skal slappe av selv

Steikje meg... synes ikke det er lenge siden jeg tissa på pinnen og lilletrollet mente at: jooda mamma, her er det to streker!
har ikke vært spesiellt lett å holde seg i ro denne uka...
Ringte legen på mandagen og fikk beskjed om å komme øyeblikkelig. Han tok dette alvorlig og skremte meg vel litt mer enn nødvendig spør du meg, men valget var enkelt.. holde seg i ro ellers kom dette til å ende med innleggelse på sykehuset ut svangerskapet.... BLAH!! kan du tro jeg har tid til!!! Så da er det bare å legge seg ned så fort man merker det begynner å stramme seg da... har ikke merket noe til de syke smertene jeg hadde i helgen, men hele magen blir som en steingulv innimellom..
Tok en ultralyd på mandag for å sjekke og den lille lå så fint og flott inni magen atte:D Hjertet slo slik det skulle og hun hadde det helt fint:) Enda godt det i allefall da!
Denne uka har vi bare slappet av hjemme alle tre (eller strengt tatt 4,men babyen henger jo med overalt:) ) Tormod er sykemeldt med senebetennelse i skulderen etter all husmalingen så halt og haltere har sittet hjemme i stugu og glana:)
På kveldene har jeg fått øvd litt med jentene også:) Vi reiser på Søndag og jeg har lovet å ligge mesteparten av tiden. Blir koselig tror jeg og ikke minst gleder jeg meg til konserten på lørdag! nå har vi jaddi øvd og øvd i mange måneder og øvelsen i dag gikk knall bra! Skal bli moro ja!!:)
Campingvogna er innredet med nye gode madrasser og annen luksus nødvendig for gravide kvins på festival! Hege og Jeanette var her denne uka og prøvde å sette opp de nye teltene og det gikk som noe vi kjenner til i Prøytz:D
Ellers er spektrum leid og klart for ingunns utdrikningslag hvor hun skal opptre for 5000 mennesker i strutteskjørt og tiara dansende svanesjøen, med Deno, Bailey og Ymer som med-svaner! Hæhæ! Lite moro å kjøre huetpå den dama også!! hun blir jo helt satt ut og livreddover hva jeg skal stelle istand:D MUHAHAHAHHAA
i dag har vi vært en liten gåtur i skogen og det var maks deilig å komme seg litt ut! gikk i rolig tempo og hadde backup-plan på at Tormod gikk hjem og hentet ATV`n om både bekken og mage gikk åt pipsvengen! Men det gikk fint. Hundene var våte, men dog fornøyde når vi kom hjem og masse tepper og dyner ventet på dem når de kom hjem:) Jeg har en haug med kosegriser!!
Blir altså så rasende forbanna når folk lurer på hva jeg skal gjøre med hundene når babyen kommer! Hva jeg skal gjøre? Jeg skal da for f%!%& lufte, mate og trene med dem som jeg alltid har gjort...!!!! livet slutter da ikke selv om man har baby!! Heromdagen fikk jeg beskjed om at jeg i det minste burde nekte dem å komme opp i stua. hva skal jeg med hunder da, om de ikke kan være sammen med oss???? Jeg skal fjan ikke ha hunder som bare bor i bur på et rom stuet vekk som om man drev med burhøns!!!
TULLBALL!!! Mine hunder er en del av familien og ferdig med det!
Her kommer en liten fotoseanse fra skogen i dag! Den blå jakka holder ikke mange ukene til før den ber om nåde:)


















Jano klarte da å få hofta ut av ledd igjen igår og må luftes i bånd. Han ble båret mye av veien, men måtte jo så klart få være med han også! Vi var heldige for vetrinæren kneppet den på plass så det holdt med smertestillende og rolig lufting fremover. Enda godt det.. blir så redd for dem når det skjer noe at jeg holder på å daue....

1 kommentar:

  1. Uuuæææææhhh!!! Sobril!!! Får noia jeg!!! Seriøst!

    Hvilken jubelidiot mente på at du skal kvitte deg med hundene når reka kommer?? Er det samme jubelidioten som mente du skal holde de unna stua??? Kjenner jeg blir provosert her og håper sånne mennesker ALDRI får noe med hund å gjøre!!! *fres*

    Og du - nå ser du å ta det med ro der borte i skogen!!! Reka trenger litt ro og så fort jeg får meg lavvo (les:regntøy) kan vi rusle i regnet. Alltid koselig hos deg og gubben samt troll og 4-bente... *klem*

    (Svanesjøen...*grumpf*)

    SvarSlett