mandag 24. august 2009

ny oppdatering og man er i uke 30!

Mors uke 30 og fosterets uke 28: Nå er du jammen flott!
Babyen er nå 36 centimeter lang og veier 1100 gram. Du vil kanskje merke ubehag dersom du blir liggende flatt på ryggen. Dette heter venacava syndromet. Det er rett og slett at livmoren nå begynner å bli så stor at den kan klemme av for hovedpulsårens tilbakeføring av blod slik at du blir svimmel og faktisk kan besvime. Legg deg derfor med en liten pute under den ene siden, slik at du får en liten tipp.

Hvis du er sliten og hoven i bena kan det være godt å kjøpe en litt god fotkrem og massere føttene litt og ligge og slappe av etterpå med bena litt høyere enn resten av kroppen.
Foreløpig er ikke magen den store hindringen og du føler deg ganske vel og flott og det er du!

PISS MEG I ØRET!!! Føle seg flott??? er jo andpusten av å gå til postkassa.. joda.. dritsjarmerende!
Ellers stemmer alt ovenfor utenom ødemene i beina...

Har jo ikke oppdatert her på en stund så på tide med en liten summering av forrige uke:
Forrige helg var jeg dritt sjuk... bare sov og følte meg tygd på og spytta ut og spydde bare noen så hardt på meg.
så på mandagen bar det avgårde til legen som sendte meg rett til sykehuset for sjekk på fødepoliklinikken. Synes nå selv at hysteriet rundt meg var litt vel dramatisk.. nesten som å diskutere på hundeforum egentlig, hvor en fjær blir til hele Prior`s forbruk av høns og man tar helt av...
Men, men.... resultatet var nå en gang at både utvendig og innvendig UL var bra og vi fikk se lillejenta enda en gang:) Steikje meg som hun har vokst!!!

Beste videospillet jeg noen gang har sett egentlig.. så hun slo i magen og så sparket det noe inst i granskaugen i magen samtidig:P
Fikk beskjed om at grunnen til at jeg svimler var at hun trykker på hulvenene som stopper opp sirkulasjonen og gjør at jeg får blodtrykksfall og grunnen til at man plutselig må kaste opp er at hun sparker på magen så jeg blir kvalm.. har ikke jeg verdens snilleste lille barn? hmfr!
Neste mandag skal vi på 3D ultralyd i Oslo og jeg er så spent som helst!!!
Tonje har fått fantastiske bilder av lillejenta deres og bare på den vanlige ultralyden vår kunne vi se en liten oppstoppernese! lite søtt da!!
så på den 3D ultralyden ser man jo så klart om stakkaren får Neseknappen fra sin fars side eller potetnesa fra sin mors side:)
SPENNENDE!!!!

ellers denne uka har jeg ikke gjort stort.. sovet... masse....
kjøpt stellekommode som jeg har malt og som skal få hjul på seg så det blir lettere å flytte den, siden den skal stå på badet. Muren i stua er malt og Tormod er i gang med å sette opp plater på resten av stua, så i løpet av uka blir vi ENDELIG ferdig med den #%"¤"¤ stua som jeg har sett meg lei på er halv-ferdig.
Det grusomme rosa badet nede er nå malt hvitt og skal bli hundebad! DET blir deilig det! vi må pusse opp hele driten skikkelig snart, men enn så lenge er nytt kjøkken prioritert først og man overlever hvitmalt tapet og brun (spy) linoleum en stund så lenge man får inn et badekar så både barn og hunder slipper å spyles i dusjen! Badet oppe er jo nesten nytt så at hundebadet ikke ser helt nyfresha ut spiller liksom ingen rolle...
OG da begynner det å hjelpe her!!!:)

MEEEEEEEN... så er det nå en gang sånn da.. *fnis* at jeg er skrekkelig god på å planlegge og dagdrømme! Det er jo det morsomste jeg vet!! og TILFELDIGHETENE skulle ha det til at lilletrollet fyller 5 år denne uken og har fulgt sin mor i denne hønsejakten nå i flere måneder. TILFELDIGHETENE skulle også ha det til at det lå en perfekt annonse på finn.no på Orphington-kyllinger som bare var noen dager gamle og det i Varteig hvor Brunsby-navnet kommer fra. Så helt tilfeldig så klart har da lilletrollet nå fått 4 små kyllinger som lever lykkelig i Mina sitt vinterbur under en varmelampe i stua! For de må jo sosialiseres må vite!:)
hundene synes det er kjempespennende og trollet er stolt kylling eier!! her kommer noen bilder av de søte små:






http://www.safari.til1000.net/honer/orping.htm HER KAN MAN LESE LITT OM RASEN OG SE HVOR FLOTTE DE BLIR!!! Våre kyllinger er av typen GUL og det betyr at når de blir store ser ut som ekte Disney høner:D
Hvis det er høner da *fnis*

4 kommentarer:

  1. 1100 gram??
    Shait... i boka mi står det 1450g faktisk... og det var bra jeg ikke leste 1100 før nå... LOL for jenta mi veide nemlig over 1300g for ei uke sia.... Da tror jeg at jeg hadde fått akutt fødselsangst. .... sånn... lese videre... :D
    Jeg håper virkelig din er stor og.. ellers blir jeg pokkers sur om du får en lett jobb og jeg må slite som pokker.... :P

    Klem :D

    SvarSlett
  2. Velkommen til galehuset :D

    Ferske egg neste år? :D
    Innmari moro med kyllinger da. Gratulerer til lilletrollet og mor :).

    Også ja... Gled deg masse til 3D. Blir moro å se bilder av jenta di og høre om du er like fornøyd med 3dmannen som jeg var. :D

    SvarSlett
  3. Hahahaha.... Har dere fått kyllinger???? Jeg dauer!! Så utrolig morro! Kan du vær så snill å kjøpe eller få tak i en geit jeg kan komme å melke?? kta, kta, kta...
    Jeanette

    SvarSlett
  4. Geit ja..... DET mangler. Det eller en sau. :D

    SvarSlett