lørdag 15. august 2009

Velkommen til Casa del Gnagos!!

Det er mulig vi er litt rare... naboen synes i allefall det når vi har ett mål hundegård så hundene får løpe, 20m2 løpegård til kaninen+ kaninhus som rommer tre kaniner til henne helt alene, men vi liker nå at de har plass!!
De skal kunne røre på seg og ikke stå stablet i høyden. Tilogmed på hunderommet sover tre og tre kinesere i bur som er tilpasset st. bernhardshunder og Krøllene går løse og sover i egen seng. (JADA... SÅ ER JEG GAL DA!! Men de har det godt i allefall!!!)

Helt siden lille hamster Rufus kom i hus har jeg hatt dårlig samvittighet for han.. DVS: for han ble det å komme til oss en oppgradering for han bodde i en liten plastboks og fikk så plutselig et vanlig hamsterbur... VANLIG FUNKER IKKE HER I GÅRDEN!!!

Et lite prinsipp jeg har når jeg omplasserer dyr er at jeg beholder burene de kommer i så langt det er mulig. Dette for å øke kapasiteten til å ta inn flere om det skulle komme en liten storm av tapt og funnet gnagere. Da er det jo trist å ikke kunne hjelpe dem fordi jeg ikke har bur nok. Bur er dyre så det å kjøpe opp en masse bur for å ha er jeg rett og slett ikke interessert i. Anyhuu! Hadde inne et par kaniner som skulle avlives og jeg tok dem til meg og satte dem ut til Mina med det samme. De storkoste seg som utekaniner og jeg omplasserte dem også som det. Dermed hadde jeg et bur ekstra. Men dette buret var faktisk drit stilig synes nå jeg da. Som et møbel, bare veldig lavt!

så de siste ukene har gått med til tenking og gnaging på hvordan man kan gjøre det høyere! Min kjære, elskede Reodor Felgen fant så klart en løsning og jeg dro avgårde til Norsk Stål for bjelker tidligere i uka. Så satte han i gang med å kutte og sveise og lakke og laget et stativ som kunne settes på det originale stativet! og VIPS, så har Rufus fantastisk stor plass som han så klart er verdt etter måneder i en plast boks! Det lille buret er nedgradert til feriebur og et nye er enda ikke helt ferdig! For jeg har så klart snekret små platåer og trapper han kan bruke over hele buret slik at det blir i tre etg. Enn så lenge bruker han bare 1. etg men det kommer:) og han er knall fornøyd!!!
Her er bilder av Casa Del Gnagos:



Samson lurer på hva mamma har dratt inn i hus nå:P

På toppen av buret ligger platåene som skal festes slik at huset blir brukt i tre etasjer:D







Lille Rufus inspiserer sitt nye hjem:)

1 kommentar:

  1. Det er MULIG dere er litt rare ja... MULIG... *hysterisk latter* Men om det er rart å sørge for at dyra har det bra - ok da er dere rare. Rufus må tro han har dødd og kommet til hamsterhimmelen! Men... er du sikker på at det ikke er et sibirsk hamster?

    http://www.youtube.com/watch?v=F9wFm64NDNM&feature=related

    SvarSlett