torsdag 28. mai 2009

enda en uke passert og en strålende helg er i vente!

og på barnimagen.com denne uken står det:


Småen kan suge på totten!

Junior er nå 18 centimeter lang og veier 180 gram. Babyens øyne er kommet frem i ansiktet og ligger ikke på siden lenger. Nå vil fosteret dekkes av små hår på hele kroppen som heter LANUGO. Disse forsvinner igjen når fosteret er rundt 36-37 uker.Morkaken har blitt så tykk som den skal være ved termin, men vil fortsatt vokse i diameter.
Babyen går nå inn i en av sine kraftigste vekstfaser som varer frem til uke 24 ca.
Det er vanlig å legge på seg ca en halv kilo i uken i denne perioden.



Akkurat de kiloene kunne jeg da fint vært spart for, men men...

Man kan ikke få alt heller:D

Tenk, bare en uke igjen til UL på sykehuset hvor vi får endelig vite om det er en gutt eller jente inni magen min!!! Er så spennende!!!!!


Uka som har gått har gått fort! I helgen hadde vi hundetreff med alle valpene fra Respatexans-kullet vårt! Vi avsluttet på søndagen med utstilling i Mossehallen og takk gode gud for stoler sier jeg bare....

I følge jordmoren skal jeg fortsette å gjøre det jeg har gjort så lenge det ikke gjør vondt. og det er jo sånn sett deilig, men allikevel merker jeg at jeg til tider pusher grensene på hva bekkenet synes er digg...

MEMO TO SELF: Skjerpings!!!


Til helgen skal vi feire at Ingunn endelig er ferdig med strålingen, Lilletroll skal på pinseferie så jeg og han far skal ha kjæreste helg! Er år og dag siden og kjenner jeg oss for rett så kommer vi vel til å sove oss igjennom hele helgen og ikke gjøre alle de tingene vi hadde planlagt. Er som regel sånn!


Igår var vi jentene en liten tur på Herr Nilsen på ekskusjon! Vi er nå snart klare for spellejobb til sommeren og synes vi fortjente å dra inn til hovedstaden for å høre litt plonk og gnet av fagfolk:D Var ikke lange turen så det gikk fint så lenge man kunne bytte på å sitte og stå under konserten som varte en time`s tid.
Idag er formen heller laber, så da får jeg vel skjerpe meg på det planet også... er det snart noe som kan gjøres uten at det gjør vondt?????!!!!!!!!!!!


Jaja! ønsker dere alle en strålende pinse og håper dere får nyte godt av det fine været!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar