torsdag 4. juni 2009

Uke 19 Og UL imorgen!



Så er man inne i uke 19 og på barn i magen kan man lese disse vakre ordene:
Babyen er nå ca 20,5cm lang og veier 235g. Det har halvparten av lengden det skal ha til fødselen, men bare 10% av vekten, så nå begynner "oppfetingen". I tillegg er den omgitt av et fettlag som heter vernix caseosa. Dette beskytter babyens hud mot fostervannet og forsvinner noen uker før termin. For tidlig fødte barn kan derfor ha dette på seg når de blir født.
Babyen er i full bevegelse og det begynner du å kunne kjenne skikkelig nå. Babyen ligger og suger på tommelen. Junior begynner å ha sitt eget aktivitets- og søvnmønster, selv om det kanskje ikke er lett å merke for deg.
Jommen sa jeg smør.. mulig jeg ikke merker mønsteret på aktivitet og søvn, men når aktiviteten er der så skal jeg love det merkes!!!:)
Tenk at babyen min er blitt så stor!! Og TENK at vi skal få se den igjen allerede imorgen!!! Gud bedre som jeg gleder meg!!!
Vi er så skrekkelig spente på om det er en gutt eller jente inni her så jeg fant disse søte bildene som kan brukes i morgen for å fortelle dere:D










Har vært hos legen idag og blitt sykemeldt ut juni. Har vært aktivt til nå, men med null å gjøre og null mulighet for tilrettelegging pga innskrenkninger i budsjetter i kommunen så kan jeg like godt bruke tiden min på lilletrollet her hjemme. Det er jo hovedjobben min uansett.
Ellers så er det ikke så mye spennende som skjer her i heimen. Fosterkaninene har flyttet og uteburet står tomt og klart for nye små pelsvesner som kan reddes fra avlivning:D Er moro å kunne hjelpe til litt sånn i det små når man etter 7 år gikk ut av Dyrebeskyttelsen. Skal ikke gå videre inn på hva jeg synes om Dyrebeskyttelsen Fredrikstads driftevner, men anbefaler folk å heller sette inn penger til dyrebeskyttelsen Norge om de vil støtte dyr i nød!
Nok en liten digresjon her ja:P hæhæ
Uansett!!
Dette blir en avslappende kveld og så skal man prøve å ikke tenke alt for mye på dagen imorgen og hvor stor den blir:)

2 kommentarer:

  1. Masse masse lykke til i morgen Guro!! Er kjempe spent jeg også hihi! Gleder meg til å få lese hvilket kjønn denne lille krabaten har! Klem fra Linn-Therese!

    SvarSlett
  2. Jeg vet hva det er... jeg vet hva det er!!!!
    juhuuuu!!!! Noen innom her jevnlig som er noget nysgjerrige kanskje?? *fnis*

    SvarSlett