fredag 27. mars 2009

prototypisk opprør!

Etter å ha bannet og svertet nå i flere dager har jeg nå gått til det skrittet at jeg har tatt et oppgjør med samfunnet!!!!
Høres veldig alvorlig ut? Vel, la meg forklare!

For noen dager siden var jeg innom Tonje`s blogg og så alle plaggene hun har strikket til babyen sin... og jeg følte akutt et behov for å være en SKIKKELIG vordende mor jeg også og fant frem strikkepinner, garn og livsmot! mhm.... rett åt helvete gikk det og jeg til dags dato banner vordende, strikkemødre opp og ned i mente!!! måtte dere brenne der dere sitter med perlestrikk, rette, vrange, opplegg, hull, flettestrikk og annet makkverk!!!!!!

Så i dag da jeg hadde med meg jentene på handletur gjorde jeg opprør mot prototypen "den vordende mor"!
Siden jeg da så tydelig ikke blir den moren som strikker kofter, luer, vm-gensere og festlige luer får jeg heller bli den kule moderen som aldri sier nei!
så når jentene ville ha et hamster i dyrebutikken idag... .hva gjorde så jeg?


Gav klar beskjed om at de så klart fikk det!!!
Tormod er så klart oppgitt igjen, men har vel nå snart skjønt at jeg ikke kommer til å nekte barna noe som helst som har med dyr å gjøre! og helt ærlig... hvor mye pes er det med en hamster da!!!? NULL!!
Så nå har vi lille Rufus løpende i hjulet sitt på spisebordet i lykkerus over å endelig ha sluppet ut av den lille plastboksen han har bodd i siste ukene!

Enn så lenge har han kun ett 1. etg hus, men jeg kjenner meg selv for rett og vet han snart får et palass slik som kaninen nede i gangen har... Overhodet ikke praktisk, tar opp masse plass og man må skreve over det for å komme inn på vaskerommet, men kaninen får hoppet rundt i det minste!

Formen er fin og vi skal kose oss med begge jentene våre i helgen!:)

Bobo lurer så klart på hva i helvete jeg har dratt inn i hus nå!


lillnurket spiser litt!HAllooo verden!! her er jeg:)!!

1 kommentar:

  1. Jadaaaaaa.. Jeg kan ikke strikke jeg heller, Guro, men har blitt folk av ungene mine å.. <3
    Go Guro.. Go Guro.. Go go go Guroooo...

    Anette

    SvarSlett