torsdag 12. november 2009

Så rakk man en oppdatering til da......

Men dette må vel være den siste vel???????
Jeg er så lei av å skrive følgende setning: på barnimagen.com står det følgende:
God dag Guro!
I dag er det torsdag 12. november.Du går nå i 42. svangerskapsuke og har -6 dager (-1 uker) til termin fredag 6. november 2009.



Mors uke 42 og babyens uke 40: Du er fortsatt innenfor normalen
Av Jordmor Siri von Krogh
De fleste er litt leie nå og håper at babyen skal komme snart. Det er bare slik at noen har lengre svangerskap enn andre og det er det lite å gjøre med. Det viktigste nå er at babyen din har det bra, så følg med på bevegelsene, at du kan telle fem eller flere i løpet av 20 minutter en eller annen gang i løpet av dagen.

Du har ihvertfall sikker plenty med tid nå, permisjonstiden er påbegynt og du kan ta det ganske med ro. Å gå seg en tur eller finne på artige ting er slettes ikke noe dårlig tidsfordriv. Antagelig er alle kjerringråd prøvd, inkludert samleie. Når det gjelder samleie for å sette igang en fødsel, så er det viktig med både morgen og kveld, og gjerne minst tre dager på rad. Da er sjansen for at sæden modner mormunnen ganske mye større.
Det er normalt at man nå kommer til ukentlige, eller hyppigere kontroller for å se at babyen har det bra. Man gjør da ultralyd av babyen for å se hvordan den har det. Det gjøres også en CTG for å se hvordan babyens hjerte påvirkes av babyens bevegelser. Det skal gi gode utslag, ellers kan det være et tegn på at det er på tide å komme ut. Her vil dere få god hjelp til å skjønne hva dette er slik at dere føler dere beroliget om at alt er vel med poden der inne.
Ved disse undersøkelsene er det viktig at du og makkeren din spør og graver om alt dere lurer på, intet spørsmål er for dumt. Det er også viktig at dere føler dere beroliget om at alt er bra etter undersøkelsen. Syns dere ikke at svarene er gode nok, så spør en gang til, alternativt spør om en annen kan komme inn til dere og forklare det som måtte være uklart. Det er en kjent sak at helsepersonell (og andre) kan være fagidioter, og da er det ikke alltid like lett å skjønne det som blir sagt.
Mager trøst er: hvorfor skal vi gå like lenge gravide når menssyklusen og eggløsningssyklusen kan variere så kraftig fra person til person?


Hadde en del kynnere i går kveld og i natt så da er det vel i allefall aktivitet inni her:) Noe spotting i dag som mannen på føden mente var normalt og at ting var i gang:)
Det er da enda noe! På den ene siden vil jeg jo hilse på lillejenta mi, men på den annen side så er det helt greit at hun er inni her, så da er jeg vel ikke klar helt enda da? For jeg skal helt ærlig si at jeg har mer å gå på når det gjelder å være lei. heheh. Eller kanskje jeg ikke skulle si det?
Var i allefall veldig deilig å snakke med overlegen på fødepol. igår for hun roet meg ned så jeg ikke følte meg så stressa for å bli ferdig.
Var en tur hos HegeB (eller Heroinen min som jeg kaller henne:P ) og fikk låne med meg en HAUG med bøker:) Lite digg!!! Hele Heksemesteren og de første 17 bøkene av Sagaen om isfolket. Heksemesteren har jeg ikke lest før, men kom til bok 40 på isfolket før jeg glemte hele greia så da kan man like godt begynne på nytt! Så koser meg i lesekroken min mens det er fyr på peisen og alle dyra koser seg:)
Noen koser seg litt mer enn andre disse dager og i starten på januar håper jeg vi kan ønske et nytt Kennel Curlycrest kull velkommen!:)
Skal bli koselig med valper i hus igjen!!:) Er tross alt halvannet år siden sist!

Info om kullet og andre planer kan man finne på hjemmesiden vår:
KENNEL CURLYCREST

Ellers er det fortsatt lov å kommentere her inne, mine kjære snushaner!! Har teller på siden så vet jeg ikke sitter her og skriver kun for min egen del:P

Ha en flott torsdag!!:) I kveld skal vi kose oss med fløtepoteter og biff til middag! sånn midt på hverdagen! OG DET ER GULL!!!:)

1 kommentar: