mandag 9. november 2009

Stripping= FYTTE, SPY OG DRITE!!!!

Ringte ned på fødepoliklinikken i dag for å høre om jeg kunne bestille time til undersøkelse der i stedet for legen.
Så spurte damen meg om jeg merket lite liv... hæ? sa jeg.
Ja, sa damen, du skal kjenne rikelig med spark. Nei det gjør jeg ikke, sa jeg, for det gjør jeg jo ikke heller. Lillemor sparker ikke lenger,for det er det jo ikke plass til, men jeg merker jo at hun er inni her. Så jeg ble en smule nervøs kan man si....
Resultatet var at damen ville ha meg ned til registrering så da reiste vi nå ned da.

Lå først i en stol med målingsutstyr på magen for å følge med på hjertelyden til lillemor som var bra:) De røde tallene viste hjerterytmen og så var det noen grønne tall på skjermen også.. I det jeg fikk en kynner viste de grønne tallene 20 så jeg spurte hva de var for noe.. "nei, sa damen, de tallene viser riene dine. så når du har skikkelige rier er tallet oppe i 70......
70!!! JAGGU OPPMUNTRENDE DER JEG SATT OG PUSTET MEG IGJENNOM EN KYNNER PÅ 20!!!!!!!!!!!!
Men trodde vi at motet forsvant bare der? NEIIIIIDA!!!! For vi var jo ikke ferdige så klart!!

Inn til legen som skulle foreta en UL undersøkelse og den utvendige UL`en viste at alt var bare bra:) Litt lite fostervann, men ikke noe de bekymrer seg for enn så lenge.Utrolig nok har jeg en gjennomsnittsunge så jeg kysser tallet 4.2 kg farvel! Spesiellt med tanke på at jeg har jaggu nok andre ting å grue meg til etter i dag!!!
For så begynte dama å snakke om stripping... jada.. det har man da hørt om... sist nevnt i Tonje`s blogg med bemerkningen: AU....
Vel, til dere som leser Tonje`s blogg og mener stripping er AU.... TONJE JUGER!!!
Jeg har vel aldri i mitt liv bannet så mye i en setning som når dama kjørte fingrene opp i livmorhalsen min for å kjenne etter og tøye livmormunnen!!
TOTALT UFORBEREDT!!! Fytti helvete sier jeg bare......
Det ble ikke så mye bedre når legen mente hun måtte gjøre det en gang til... så TO ganger kjørte hun fingrene opp og jeg trodde seriøst jeg skulle dø!!!!!
jada, en finger liksom!! hvordan i hete helsike blir det da når et helt HUE skal ut andre veien????

en ting er i allefall sikkert! Min nåleskrekk skal overvinnes når jeg entrer føden for EPIDURAL skal jeg ha!! Aldri i helsike om jeg kommer til å være i nærheten av å komme meg igjennom dette med verdigheten i behold uten å være særdeles bedøva nedi huttetuen!

Så nå gjelder det bare å håpe at lille frøkna finner det for godt å ville ut helt selv innen onsdag klokka halv elleve... for da sitter fistinglegen fra helvete og venter på meg for å gjøre dette her igjen.... OG DET HAR JEG IKKE SKREKKELG LYST TIL!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar