torsdag 8. oktober 2009

29 dager igjen til termin og vi er i uke 37!

Følgende står på Barnimagen.com om denne uka:
Tegn på at fødselen er i gang:
1. Vannet går. Det kan ikke alltid være like lett å skjønne om det har gått, ta da på deg et bind og ha det på en times tid. Har det kommet klar eller farget væske i det slik at det er litt vått, kan du ringe til fødestedet ditt og spørre dem til råds. Hvis hodet er festet er det nemlig ikke alltid det kommer så mye vann fordi hodet sitter ned i bekkenet som en propp. Er ikke hodet festet og du mistenker at vannet har gått skal du ringe til fødestedet ditt med en gang.
2. Kynnerne du har hatt blir regelmessige og det er 10 minutter eller mindre i mellom og de varer 30 sekunder eller mer. Dersom du bor langt fra sykehuset kan det være lurt å kontakte sykehuset før det er 10 minutter eller mindre imellom for da kan du jo ha et stykke vei å kjøre. Er du flergangsfødende så går det også som regel fortere enn den første gangen.
3. Tegningsblødning. Dette er blod som kommer fordi mormunnen din begynner å bli påvirket av riene du har. Blør du mer enn mens nå bør du ringe sykehuset med en gang. Det samme gjelder dersom du ikke har mellomrom mellom riene, men at smerten er der hele tiden. Det kan være et tegn på at du føder raskt, men det kan også være et tegn på at noe er galt, så ta kontakt med fødestedet pr. telefon med en gang.
4. ER DET NOE DU LURER PÅ ELLER ER BEKYMRET FOR RINGER DU TIL DET STEDET DU SKAL FØDE PÅ MED EN GANG OG SNAKK MED EN JORDMOR ELLER EN LEGE.




ja vel ja... vi er såpass nærme ja..... ja man ble jo ikke noe stressa av det liksom....

Men det skal bli veldig deilig å bli ferdig!!! Er like spent på formen hver morgen jeg våkner og i dag våknet jeg i OTTA av halsbrann!!! uansett hvordan jeg la meg eller satt så hjalp det ikke... føkk jeg blir gretten når jeg mister søvnen min altså!!

Vi får håp det blir likar i morra!

Ellers begynner magen og jeg å få en liten rutine! våkner i 2 tiden og i 7 tiden for å tisse og sover til halv 12-12. Er det sånn døgnrytme hun skal ha så skal man da klare å overleve det må vite:)

Jeg har verdens søteste mann og igår fikk jeg en liten gåte. Lo så jeg gråt når jeg løste den, men sier litt om hvor gullig han er!!

klarer dere å løse den?






jeg kan gi noen små hint.




første skribleriet der er en T og ikke er + slik jeg trodde:P hæhæ




og så er det et annet ord for sau og til slutt der er det altså en låve han har tegnet:P

MUSIN MUSIN MUSIN!!

Tok et lite mage bilde i går som så klart må med her inne!
Kaldt i skogen i dag, men solen skinner så skal ikke klage:)




1 kommentar: