søndag 18. oktober 2009

Enda en helg er over og det er 19 dager igjen til Termin

Denne helgen har Tormod vært på Kongsvinger på arrangement med UT OG NED som han er med i, så mamma har vært her som selskapsdame:)
Det har vært en veldig koselig helg hvor vi bare har sullet og dullet her hjemme egentlig:)
Lørdag fikk jeg barbert ned ale av hunder og det trengtes kan man si:P Og søndag prøvde jeg å sage ned noen trær helt til kjedet falt av motorsaga og jeg fikk støt fordi skjøteledningen var ødelagt.. ikke den beste erfaringen jeg har hatt, men etter å ha fått tilbake følelsen i armen og spydd som en gris med en bekymret mor ved siden av meg føltes det sletts ikke ille.
Ellers har vi fått tre nye familiemedlemmer som har gledet oss i noen dager nå:) Hetti, Letti og Netti heter de og er av rasen Hvite italienere. Hver morgen får vi tre egg og de koser seg ute med de andre kyllingene på dagen:) lilletrollet er så stolt når hun får være med å hente inn eggene og forteller alle hvor mange egg vi har tilsammen i bollen i kjøleskapet:)


så nå skal vi snart lage egen produksjon av Dalende Egg. Get it? egg som daler:P stoor humor for oss som ikke har humor egentlig, men Tormod har allerede tenkt ut logo på det lille eggselskapet vårt:) Fantastisk morsomt!

Trøtt som et lite helsike, men jeg måtte, barnslig som jeg er så klart stå opp i otta første morgenen vi hadde de nye hønene, for å se om det var kommet et egg eller tre! Og det hadde det så da måtte det avbildes og dokumenteres for fremtiden:) Egget ble høytidelig overrukket Tormod, som i sin godhet nå overlever tre høner til nede i gangen til hønsehuset er ferdig, fordi jeg orket ikke tanken på at de skulle vanskjøttes i et kaninbur ute i frostnatten!
Er det rart jeg elsker den mannen?:D


Magen har falt ned ganske mye denne helgen, så da er det vel ikke lenge igjen får man håpe:) Jeg er i allefall veldig klar for å få henne ut og fortelle alle om navnet vi har bestemt til henne:D

1 kommentar:

  1. Å så deilig med ferske egg da!! Det er jo bare best!! Men jeg savner mage bilde altså! Kan ikke poste i bloggen uten det! Skjerpings! hehe =)

    SvarSlett