mandag 19. januar 2009

Blåsbort-dagen er byttet ut med snødd inne-dagen

Det snør, det snør, Tiddelibom!
Store, hvite flak kommer ned fra himmelen i sakte tempo som gjør at jeg skulle ønske det var desember istedet og skomakergata var på TV:)
Men neida.... som vi sier i Østfold: Først kommer jul, så kommer nyttår og så kommer snøen...

Inatt har det kommet minst 30 cm her og heldigvis for meg har jeg handy-man som har snekret plog til 4-hjulingen! Lite kult å måke nå også liksom!!! hæhæ er helt gull! skal bare hive den store skuffa altså!!! for aldri mer om den skal brukes! allikevel har den andre bilen blitt innesnødd og det er ikke sjans å få den ut, så enn så lenge har gubben full råderett på den som kan brukes.. så da er man liksom litt stuck her ute i skogen da:)
Ikke for at man skal klage.. nå har jeg ikke noe valg enn å slappe av:P

Idag har jeg ringt Hausken og fått kontroll over når jeg skal begynne på hva og slutte med hva! Gull med oversikt ja!

Synarela frem til 27 januar, fra da og frem til 6 februar blir det både Synarela og Puregon 150 IE.

Ultralyd er bestillt den 6 februar på sykehuset i østfold til klokken 10.30 hvor man da får sett på hvor mange egg som ligger i hver ovar og sjekket tykkelsen på livmorhalsveggen.
Utifra det de finner der får man nærmere beskjed om når vi skal til Haugesund... Det går fort i svingende så vi håper vi får klar en kriseløsning på barn og hunder når vi må reise. Mest sannsynlig blir de første dagene i uke 7, altså mellom 9`ende og 10`endre februar... Da er det uttak av egg + ICSI behandling (man befrukter hvert enkelt egg manuelt med mikroskopisk utstyr) før eggene blir lagt til ruging noen dager. Etter to dager blir de undersøkt og kontrollert om celledelingen foregår som de skal, og er alt iorden med de befruktede eggene, så blir de ført inn igjen:)
OG DA må man bare krysse fingrene for at de blir der i 9 måneder!!!

Veien hjem kommer til å bli lang!! Man må ligge rolig noen dager etter innsetting og det å skulle fly hjem og så kjøre bil, før man får lagt seg ned er ikke akkurat fristende... Men har ikke store planer om å bli i Haugesund mer enn jeg må heller. MAKAN TIL KJEDELIG BY!! tre dager der holder i lange baner for min del! Tror det blir en del DVD-kikking de dagene...
MEMO TO SELF: stjele alle episodene av CSI som HegeB har!

uke 8 er det vinterferie og tiden kommer vel til å fly vil jeg tro. skal ha litt avlastningsbarn og diverse på besøk og jeg har store planer om å la dem strø litt babyklister over magen min:) Litt positiv effekt må vel samvær med barn ha??

Slutten av uke 9 eller 10 kan man våge seg på en test... men den tør jeg ikke tenke på en gang.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar